ZZO HNŽ/K – Izvješće o prijavljenim nepravilnostima

ZZO HNŽ/K – Izvješće o prijavljenim nepravilnostima

18.01.2017. 07:42h

Zavod zdravstvenog osiguranja HNŽ/K je odgovoran zakonski i savjesno upravljati sredstvima kojima raspolaže. Obveza Zavoda je da s novcem kojim raspolaže dostići što je moguće viši stupanj kvalitete zdravstvene usluge za osiguranike Zavoda.

Provodeći politiku nulte stope tolerancije prema korupciji  i nepravilnosti u radu Zavod uvodi najviše standarde etike i integriteta u postupanju svih sudionika u sustavu pružanja zdravstvene zaštite, a jedan od uvjeta standarda je otvaranje zaštićenog komunikacijskog kanala za prijave nepravilnosti.

Uvodeći zaštićeni komunikacijski kanal „Etička linija“ za prijavljivanje svih nepravilnosti u radu, Zavod je osigurao osiguranicima, radnicima, klijentima i dobavljačima mogućnost prijave nepravilnosti i neetičkih praksi i dobivanje odgovora o rezultatima interne istrage i provedenog postupka u maksimalnom roku od 45 dana.

Anonimni komunikacijski kanal između prijavitelja i ovlaštene osobe-inspektora Zavoda je dvosmjeran. Ovlaštena osoba-inspektor može prijavitelju postaviti dodatna pitanja relevantna za slučaj, a prijavitelj može dodatno informirati ovlaštenu osobu-inspektora o novim saznanjima koristeći pin kod koji mu sustav dodjeljuje prilikom prijave.

Nepravilnošću se smatraju svi postupci suprotni zakonima, propisima i internim aktima, te činjenje ili nepoduzimanje radnji potrebnih za pravilno, etično i transparentno postupanje.

U proteklom periodu, putem anonimnog komunikacijskog sustava „Etičke linija“,   pristiglo je 35 prijava nepravilnosti i to:

- Kršenje internih procedura Zavoda – 2 prijave

- Nepravilnosti u zapošljavanju – 1 prijava

- Nanošenje štete Zavodu – 4

- Otuđenje/Zlouporaba materijalnih sredstava – 1 prijava

- Zlouporaba položaja – 4 prijave  

- Sukob interesa – 3 prijave

- Koruptivna radnja – 1 prijava  

- Propisivanje i izdavanje lijekova s Liste lijekova – 3 prijave

- Bolovanje do i preko 42 dana – 1 prijava

- Ostvarivanje prava na ortopedska i druga pomagala – 1 prijava  

- Usluge zdravstvene zaštite – 8 prijava

- Kršenje etičkog kodeksa – 6 prijava  

Od ukupnog broja pristiglih prijava 11 prijava je odbačeno kao neosnovane, a ostale prijave su obrađene i provedena je interna istraga koja je rezultirala donošenjem 7 odluka koje su sadržale 22 mjere za postupanje. Sve prijave su obrađene u roku 45 dana i o donesenim odlukama i mjerama koje će se poduzeti su obaviješteni prijavitelji. Predložene mjere imaju za cilj otklanjanje nepravilnosti, sustavnih propusta i rizičnih točaka, a izrečena je i jedna disciplinska mjera.

Zavod poziva sve svoje osiguranike, dobavljače, poslovne partnere, udruge pacijenata, udruge građana, udruge zdravstvenih djelatnika, liječnike, farmaceute i sve zainteresirane građane da, u dobroj vjeri i namjeri, koriste zaštićeni anonimni komunikacijski kanal „Etička linija“ za prijavu nepravilnosti kako bi se otklonili sustavni propusti i rizična mjesta, riješile prijavljene nepravilnosti, a sve u cilju ostvarivanja kvalitetnije i efikasnije zdravstvene zaštite. 

Natrag na arhivu novosti i obavijesti
  • Pitanja osiguranika i odgovori
  • Korisni savjeti
 

Video Spotovi

Promotivnim video objašnjenjima saznajte više o svom zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda.