Započeo dvodnevni Polugodišnji menadžment ZZO – a HNŽ/ K, analiza poslovanja i planovi za budućnost

Započeo dvodnevni Polugodišnji menadžment ZZO – a HNŽ/ K, analiza poslovanja i planovi za budućnost

19.09.2016. 19:30h

U hotelu „Mostar“ danas je započeo dvodnevni Polugodišnji menadžment Zavod zdravstvenog osiguranja HNŽ/ K. Menadžmentu je nazočila većina djelatnika Zavoda.

U odnosu na menadžmente Zavoda održane prethodnih godina prvog dana ovogodišnjeg menadžmenta djelatnicima i javnosti direktor Zavoda, Rade Bošnjak, prezentirao je „Poslovanje ZZO – a HNŽ/ K srpanj 2012. – lipanj 2016. godine - Sažetak“ .

U cijelost prenosimo govor direktora Bošnjaka kojim se obratio medijima i sudionicima Polugodišnjeg menadžmenta: 

 POSLOVANJE ZAVODA ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA HNŽ/ K 2012-2016.

„RAZVOJ KROZ PROMJENE“

Poštovane kolegice i kolege djelatnici Zavoda, poštovani i cijenjeni predstavnici medija.

Danas započinje dvodnevni polugodišnji, kako se popularno kaže “team building” ili bolje reći na našem jeziku ”stvaranje tima” koju mi nazivamo ”menadžment”. Upravo ta riječ ”tim” i riječ”promjene” je ključna za ono što ću iznijeti u svom izlaganju.

Današnjem stupnju organizacije prethodile su određene Odluke Upravnog vijeća Zavoda. Iz tih odluka Zavod je preuzeo zadaću provedbe politike razvoja i unapređenja zdravstvene zaštite unatoč brojnim izazovima, nedostatku kadra, napredne tehnologije i dr.  Izazovi i poteškoće nisu bile prepreke našim razvojnim projektima i našoj odlučnosti za uspostavom optimalnog modela organizacije, usvajanju vještina i znanja koje danas ima za posljedicu povećanje zadovoljstva osiguranika i unaprjeđenje zdravstvene zaštite.

Filozofija upravljanja Zavodom bile su promjene. Znali smo da bez promjena nema napretka, bolje budućnosti kako za Zavod tako ni za naše osiguranike i zdravstveni sustav općenito. Ako bi morao izdvojiti neko vrijeme početka promjena osobno bih izdvojio 2012. godinu. Ključnim odlukama prethodila je analiza organizacije i funkcioniranja zdravstvenog sustava u županiji/ kantonu, potrebe osiguranika sukladno vremenu i dostignućima novih tehnologija. Upravno vijeće Zavoda 18. 09. 2012. godine donijelo je Oduku o uvođenju Sustava upravljanja kvalitetom, Razvoju obiteljske medicine, uvođenju, Integriranog modela plaćanja bolničke zdravstvene zaštite (DRG), Integriranog zdravstvenog informacijskog sustava (IZIS) digitalizaciji i mikrofilmovanju arhivske građe Zavoda. Ove promjene su bile temelj naše budućeg rada i izazovi s kojima se i danas susrećemo.

Posljednjih godina Zavod se nalazio, kako sam istaknuo, pred brojnim izazovima. Oni su se ticali organizacije, prilagođavanju promjenama zakonodavstva, donošenjem brojnih pravilnika i procedura pa sve do edukacije i optimalizacije znanja djelatnika. U isto vrijeme, svjesni smo važnosti očekivanja osiguranika i ukupne javnosti. Prihvatili smo te izazove i pristupili sustavnom projektnom planiranju. Upravo naši projekti jamstvo su da ćemo postavljene ciljeve ostvariti na zadovoljstvo naših osiguranike. To ističem jer je u našoj misiji istaknuta kvaliteta, te efikasna integrirana zdravstvena zaštita.

Kada sam istaknuo važnost projektnog planiranja želim nas podsjetiti na ključne projekte koje realizira Zavod danas.

Projekt razvoja primarne zdravstvene zaštite ima za cilj reformu mehanizama ugovaranja i plaćanja usluga timova obiteljske medicine na cijelom teritoriju HNŽ/ K; implementiranje prakse obiteljske medicine na cijelom području Županije; popunjavanje mreže obiteljske medicine s verificiranim timovima; osigurati veću dostupnost primarne zdravstvene zaštite korisnicima u općini prebivališta; primjenu informacijskih tehnologija u radu i dr.

Projekt integriranog modela plaćanja bolničke zdravstvene zaštite (DRG). Cilj projekta bio je uvesti novi model plaćanja bolničkih usluga na području Županije koji će se konceptualno odmaknuti od sadašnjeg modela (plaćanje prema povijesnim podacima i unaprijed utvrđenom budžetu) koji  u svojim postavkama sadrži princip plaćanja prema ulaznim troškovima, k novom modelu u kojemu će davatelji usluga biti plaćeni prema učinku. Kao i u prethodnom projektu i u projektu DRG-a provedene su brojne i važne aktivnosti te smo spremni za početak primjene u praksi.

Projekt integriranog zdravstvenog informacijskog sustava (IZIS). Pokretanje ovog projekta imalo je za cilj: osiguranicima omogućiti lakši i ujednačeniji pristup zdravstvenom sustavu; zdravstvenim djelatnicima omogućiti standardizirano vođenje medicinske dokumentacije, praćenje svih aktivnosti pacijenta, automatsko generiranje obrazaca i pretraživanje povijesti; omogućiti Zavodu praćenje pružanja usluga i kontrolu troškova u realnom vremenu, te smanjiti neregularnosti kroz jedinstveni transparentni sustav i njegov nadzor. Do sada smo razvili brojne E funkcionalnosti što nas pozicionira u ulogu lidera u regiji:

·  e-karton pacijenta,

·  e-povijest bolesti,

·  e-nalazi,

·  e-uputnice,

·  e-recepti,

·  e-naručivanje,

·  e-izbor liječnika,

·  e-otpusna pisma,

·  e-sestrinska dokumentacija,

·  DRG,

·  e-ovjere osiguranja.

Projekt uvođenja funkcije kontrolinga ZZO. Ciljevi uvođenja kontroling funkcije bili su savjetovanje i koordinacija kod: izrade Financijskog plana; strateškog planiranja; obračuna troškova i učinaka; internog informiranja i izvješćivanja; planiranja investiranja i dezinvestiranja; analiziranja poslovanja Zavoda, te posebnih istraživanja.

Projekt poboljšanja poslovnog sustava u ZZO pokrenut je s ciljem podizanja razine efikasnosti i efektivnosti u poslovanje Zavoda radi optimiziranja vremena i novca za pružanje zdravstvene zaštite osiguranicima te kontinuraog poboljšanja i podizanja razine zadovoljstva osiguranika, zdravstvenih djelatnika i osnivača Zavoda. Prije tri godine uveli smo u naše poslovanje Sustav upravljanja kvalitetom prema standardu ISO 9001:2008, prilagodili se novoj normi 2015, te također, uveli smo i standarde ISO 27001-sigurnost informacija i ISO 31000-upravljanje rizicima. Uvođenjem navedenih standarda u jedinstven poslovni sustav dobili smo Integrirani sustav upravljanja (ISU) 9001:2015.

Projekt elektroničke zdravstvene iskaznice. Osiguranici Zavoda zdravstvenog osiguranja  Hercegovačko-neretvanske županije/ kantona trenutno imaju na raspolaganju samo papirnatu zdravstvenu iskaznicu. Kako Zavod kontinuirano radi na razvoju IZIS-a logičan slijed, u pogledu povećanja zadovoljstva osiguranika, kontrole korištenja i kvalitete zdravstvenih usluga, bio je uvođenje elektronskih zdravstvenih iskaznica. Početkom 2015. godine Zavod je otpočeo projekt uvođenja elektronskih zdravstvenih iskaznica.

Navedeni projekti i aktivnosti rezultirali su pozitivnim efektima kao što su:

- povećanje poreznih prihoda za 7.988.327,00 KM,

-  smanjenje potrošnje na lijekove bez smanjivanja prava za 2.382.397 KM ili 16,2%,

-  smanjenje korištenja bolivanja za 261.795 KM ili 17,2 %,

-  zaustavljeno osipanje kadra u Obiteljskoj medicini.

Kolegice i kolege djelatnici Zavoda, predstavnici medija, bio je ovo samo presjek projektnih aktivnosti Zavoda koji ukazuje gdje smo danas, što radimo, koji su nam ciljevi. Iz ovog pregleda treba proizići i slika naše budućnosti, slika Zavoda koji je u korak s vremenom, u korak s promjenama i u korak s potrebama naših osiguranika i društvene zajednice u cjelini.

Da bi to i postigli paralelno s provođenjem projekta, a zbog poboljšanja svakodnevnih  poslovnih i projektnih  aktivnosti Zavod je radio na ustroju projektno-matrične organizacije. Više je ciljeva a jedan od njih je optimizirano korištenje resursa Zavoda u realizaciji projekata.

Navedene aktivnosti prate i poslovi na uvođenju softvera z zavodu. Zavod je razvio osam softverskih rješenja a među njima su i WEB stranica i Intranet portal Zavoda, Software za robno i materijalno poslovanje, Software za upravljanje dokumentima (Office), te  Software za praćenje evidencije prisutnosti na radu (Jantar).

Zavod zdravstvenog osiguranja, paralelno s ostalim poslovima na kojima radi, provodi godišnji i polugodišnji menadžment Zavoda.

Riječ je o aktivnosti koja se održava periodično, odnosno dva puta godišnje (polugodišnji i godišnji menadžment). Cilj menadžmenta je dubinski analizirati sve poslove Zavoda, predložiti mjere za poboljšanje istih, analizirati zacrtane planove i ciljeve te stupanj realizacije kako bi mogli blagovremeno utjecati na eventualne poteškoće i kašnjenja u realizaciji, a sve u cilju boljeg i kvalitetnijeg izvršavanja poslova i većeg zadovoljstva osiguranika.

Zavod se počeo sustavno baviti planiranjem i provođenjem edukacija s ciljem:  stjecanja novih znanja i vještina neophodnih za kvalitetnije obavljanje povjerenih im poslova i zadataka; jačanje kompetencija zaposlenika; kontinuirana nadogradnja postojećih znanja i vještina zaposlenika; poboljšanje poslovnih aktivnosti; unaprjeđenje poslovanja u cijelosti te planirani razvoj organizacije.

Na kraju, zaključno.

Aktivnosti i planove koje sam samo naznačio čine strategiju našeg djelovanja. Da bi ih proveli moramo biti odlučni, angažirani i predani. To od nas očekuje javnost, očekuju i naši osiguranici. Naši ciljevi su sveti jer se radi o ljudima, o sudbinama ljudi i njihovom zdravlju. Kao što sam istaknuo potreban je timski pristup radu, nesebična razmjena informacija i znanja i empatija jednih prema drugima. Od nas se očekuje da pravodobno informiramo osiguranike i javnost o onome što poduzimamo i kako radimo. Nikada ne smjemo zaboraviti da smo mi javna ustanova i podložna potrebama i interesima javnosti.

A kada sam kod javnosti želim danas jasno i glasno istaknuti da mogu imati povjerenje u Zavod. U Zavodu se danas provode aktivnosti i promjene koje moraju rezultirati optimalnom zdravstvenom zaštitom danas i najboljoj zdravstvenoj zaštiti sutra.

Zbog toga smo mi jučer započeli strateške promjene. One su zbog potreba svih nas i naših osiguranika.

Koristim ovu priliku zahvaliti svima koji redovno izmiruju obveze  prema ZZO-u HNŽ/ K, jer svojim savjesnim i zakonskim poslovanjem čine zdravstveni sustav u našoj Županiji/ Kantonu stabilnijim. Također, pozivam sve obveznike uplate doprinosa koji imaju dugovanje prema ZZO-u da izmire svoje obveze.

Mi smo uvjereni da ove ciljeve podupiru i sve razine vlasti koje utječu na okvir zdravstvenog osiguranja. Zbog toga želim zahvaliti našoj Vladi HNŽ/ K na svekolikoj potpori kao i našem Upravnom vijeću koje je dalo puni doprinos svojom potporom našim planovima i omogućilo nam RAZVOJ KROZ PROMJENE.

Natrag na arhivu novosti i obavijesti
  • Pitanja osiguranika i odgovori
  • Korisni savjeti
 

Video Spotovi

Promotivnim video objašnjenjima saznajte više o svom zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda.