Video Spotovi
Promotivnim video objašnjenjima saznajte više o svom zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda.
18.01.2017. 07:42h
Zavod zdravstvenog osiguranja HNK je odgovoran zakonski i savjesno upravljati sredstvima kojim raspolaže. Obaveza Zavoda je da s novcem kojim raspolaže dostići što je moguće viši stepen kvalitete zdravstvene usluge za osiguranike Zavoda.
Provodeći politiku nulte stope tolerancije prema korupciji i nepravilnosti u radu Zavod uvodi najviše standarde etike i integriteta u postupanju svih učesnika u sistemu pružanja zdravstvene zaštite, a jedan od uvjeta standarda je otvaranje zaštićenog komunikacijskog kanala za prijave nepravilnosti.
Uvodeći zaštićeni komunikacijski kanal „Etička linija“ za prijavljivanje svih nepravilnosti u radu, Zavod je osigurao osiguranicima, radnicima, klijentima i dobavljačima mogućnost prijave nepravilnosti i neetičkih praksi i dobivanje odgovora o rezultatima interne istrage i provedenog postupka u maksimalnom roku od 45 dana.
Anonimni komunikacijski kanal između prijavitelja i ovlaštene osobe-inspektora Zavoda je dvosmjeran. Ovlaštena osoba-inspektor može prijavitelju postaviti dodatna pitanja relevantna za slučaj, a prijavitelj može dodatno informisati ovlaštenu osobu-inspektora o novim saznanjima koristeći pin kod koji mu sistem dodjeljuje prilikom prijave.
Nepravilnošću se smatraju svi postupci suprotni zakonima, propisima i internim aktima, te činjenje ili nepoduzimanje radnji potrebnih za pravilno, etično i transparentno postupanje.
U proteklom periodu, putem anonimnog komunikacijskog sistema „Etičke linija“, pristiglo je 35 prijava nepravilnosti i to:
- Kršenje internih procedura Zavoda – 2 prijave
- Nepravilnosti u zapošljavanju – 1 prijava
- Nanošenje štete Zavodu – 4
- Otuđenje/Zlouporaba materijalnih sredstava – 1 prijava
- Zlouporaba položaja – 4 prijave
- Sukob interesa – 3 prijave
- Koruptivna radnja – 1 prijava
- Propisivanje i izdavanje lijekova s Liste lijekova – 3 prijave
- Bolovanje do i preko 42 dana – 1 prijava
- Ostvarivanje prava na ortopedska i druga pomagala – 1 prijava
- Usluge zdravstvene zaštite – 8 prijava
- Kršenje etičkog kodeksa – 6 prijava
Od ukupnog broja pristiglih prijava 11 prijava je odbačeno kao neosnovane, a ostale prijave su obrađene i provedena je interna istraga koja je rezultirala donošenjem 7 odluka koje su sadržale 22 mjere za postupanje. Sve prijave su obrađene u roku 45 dana i o donesenim odlukama i mjerama koje će se poduzeti su obaviješteni prijavitelji. Predložene mjere imaju za cilj otklanjanje nepravilnosti, sistemskih propusta i rizičnih tačaka, a izrečena je i jedna disciplinska mjera.
Zavod poziva sve svoje osiguranike, dobavljače, poslovne partnere, udruženja pacijenata, udruženja građana, udruženje zdravstvenih radnika, ljekara, farmaceute i sve zainteresirane građane da, u dobroj vjeri i namjeri, koriste zaštićeni anonimni komunikacijski kanal „Etička linija“ za prijavu nepravilnosti kako bi se otklonili sistemske propuste i rizična mjesta, riješile prijavljene nepravilnosti, a sve u cilju ostvarivanja kvalitetnije i efikasnije zdravstvene zaštite.
Natrag na arhivu novosti i obavijestiPromotivnim video objašnjenjima saznajte više o svom zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda.