Započeo dvodnevni Polugodišnji menadžment ZZO – a HNK, analiza poslovanja i planovi za budućnost

Započeo dvodnevni Polugodišnji menadžment ZZO – a HNK, analiza poslovanja i planovi za budućnost

19.09.2016. 19:30h

U hotelu „Mostar“ danas je započeo dvodnevni Polugodišnji menadžment Zavod zdravstvenog osiguranja HNK. Menadžmentu je prisustvovala većina radnika Zavoda.

U odnosu na menadžmente Zavoda održane prethodnih godina prvog dana ovogodišnjeg menadžmenta radnicima i javnosti direktor Zavoda, Rade Bošnjak, prezentovao je „Poslovanje ZZO – a HNK juni 2012. – juli 2016. godine - Sažetak“ .

U cijelost prenosimo govor direktora Bošnjaka kojim se obratio medijima i učesnicima Polugodišnjeg menadžmenta: 

 POSLOVANJE ZAVODA ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA HNK 2012-2016.

„RAZVOJ KROZ PROMJENE“

Poštovane kolegice i kolege radnici Zavoda, poštovani i cijenjeni predstavnici medija.

Danas započinje dvodnevni polugodišnji, kako se popularno kaže “team building” ili bolje reći na našem jeziku ”stvaranje tima” koju mi nazivamo ”menadžment”. Upravo ta riječ ”tim” i riječ”promjene” je ključna za ono što ću iznijeti u svom izlaganju.

Današnjem stepenu organizacije prethodile su određene Odluke Upravnog vijeća Zavoda. Iz tih odluka Zavod je preuzeo zadaću provođenja politike razvoja i unapređenja zdravstvene zaštite unatoč brojnim izazovima, nedostatku kadra, napredne tehnologije i dr.  Izazovi i poteškoće nisu bile prepreke našim razvojnim projektima i našoj odlučnosti za uspostavom optimalnog modela organizacije, usvajanju vještina i znanja koje danas ima za posljedicu povećanje zadovoljstva osiguranika i unaprjeđenje zdravstvene zaštite.

Filozofija upravljanja Zavodom bile su promjene. Znali smo da bez promjena nema napretka, bolje budućnosti kako za Zavod tako ni za naše osiguranike i zdravstveni sistem općenito. Ako bi morao izdvojiti neko vrijeme početka promjena lično bih izdvojio 2012. godinu. Ključnim odlukama prethodila je analiza organizacije i funkcionisanje zdravstvenog sistema u kantonu, potrebe osiguranika u skladu sa vremenom i dostignućima novih tehnologija. Upravno vijeće Zavoda 18. 09. 2012. godine donijelo je Oduku o uvođenju Sistema upravljanja kvalitetom, Razvoju porodične medicine, uvođenju, Integrisanog modela plaćanja bolničke zdravstvene zaštite (DRG), Integrisanog zdravstvenog informacijskog sistema (IZIS) digitalizaciji i mikrofilmovanju arhivske građe Zavoda. Ove promjene su bile temelj našeg budućeg rada i izazovi s kojima se i danas susrećemo.

Posljednjih godina Zavod se nalazio, kako sam istaknuo, pred brojnim izazovima. Oni su se ticali organizacije, prilagođavanju promjenama zakonodavstva, donošenjem brojnih pravilnika i procedura pa sve do edukacije i optimalizacije znanja radnika. U isto vrijeme, svjesni smo važnosti očekivanja osiguranika i ukupne javnosti. Prihvatili smo te izazove i pristupili sistemskom projektnom planiranju. Upravo naši projekti garant su da ćemo postavljene ciljeve ostvariti na zadovoljstvo naših osiguranike. To ističem jer je u našoj misiji istaknuta kvaliteta, te efikasna integrisana zdravstvena zaštita.

Kada sam istaknuo važnost projektnog planiranja želim nas podsjetiti na ključne projekte koje realizira Zavod danas.

Projekt razvoja primarne zdravstvene zaštite ima za cilj reformu mehanizama ugovaranja i plaćanja usluga timova porodične medicine na cijelom teritoriju HNK; implementaciju prakse porodične medicine na cijelom području Kantona; popunjavanje mreže porodične medicine s verifikovanim timovima; osigurati veću dostupnost primarne zdravstvene zaštite korisnicima u općini prebivališta; primjenu informacijskih tehnologija u radu i dr.

Projekt integrisanog modela plaćanja bolničke zdravstvene zaštite (DRG). Cilj projekta bio je uvesti novi model plaćanja bolničkih usluga na području Kantona koji će se konceptualno odmaknuti od sadašnjeg modela (plaćanje prema historijskim podacima i unaprijed utvrđenom budžetu) koji  u svojim postavkama sadrži princip plaćanja prema ulaznim troškovima, k novom modelu u kojemu će davatelji usluga biti plaćeni prema učinku. Kao i u prethodnom projektu i u projektu DRG-a provedene su brojne i važne aktivnosti te smo spremni za početak primjene u praksi.

Projekt integrisanog zdravstvenog informacijskog sistema (IZIS). Pokretanje ovog projekta imalo je za cilj: osiguranicima omogućiti lakši i ujednačeniji pristup zdravstvenom sistemu; zdravstvenim radnicima omogućiti standardizirano vođenje medicinske dokumentacije, praćenje svih aktivnosti pacijenta, automatsko generisanje obrazaca i pretraživanje historije; omogućiti Zavodu praćenje pružanja usluga i kontrolu troškova u realnom vremenu, te smanjiti neregularnosti kroz jedinstveni transparentni sistem i njegov nadzor. Do sada smo razvili brojne E funkcionalnosti što nas pozicionira u ulogu lidera u regiji:

·  e-karton pacijenta,

·  e-historija bolesti,

·  e-nalazi,

·  e-uputnice,

·  e-recepti,

·  e-naručivanje,

·  e-izbor ljekara,

·  e-otpusna pisma,

·  e-sestrinska dokumentacija,

·  DRG,

·  e-ovjere osiguranja.

Projekt uvođenja funkcije kontrolinga ZZO. Ciljevi uvođenja kontroling funkcije bili su savjetovanje i koordinacija kod: izrade Finansijskog plana; strateškog planiranja; obračuna troškova i učinaka; internog informisanja i izvještavanja; planiranja investiranja i dezinvestiranja; analiziranja poslovanja Zavoda, te posebnih istraživanja.

Projekt poboljšanja poslovnog sistema u ZZO pokrenut je s ciljem podizanja nivoa efikasnosti i efektivnosti u poslovanje Zavoda radi optimiziranja vremena i novca za pružanje zdravstvene zaštite osiguranicima te kontinuiraog poboljšanja i podizanja nivoa zadovoljstva osiguranika, zdravstvenih radnika i osnivača Zavoda. Prije tri godine uveli smo u naše poslovanje Sistem upravljanja kvalitetom prema standardu ISO 9001:2008, prilagodili se novoj normi 2015, te također, uveli smo i standarde ISO 27001-sigurnost informacija i ISO 31000-upravljanje rizicima. Uvođenjem navedenih standarda u jedinstven poslovni sistem dobili smo Integrisani sistem upravljanja (ISU) 9001:2015.

Projekt elektronske zdravstvene knjižice. Osiguranici Zavoda zdravstvenog osiguranja  Hercegovačko-neretvanskog kantona trenutno imaju na raspolaganju samo papirnatu zdravstvenu knjižicu. Kako Zavod kontinuirano radi na razvoju IZIS-a logičan slijed, u pogledu povećanja zadovoljstva osiguranika, kontrole korištenja i kvalitete zdravstvenih usluga, bio je uvođenje elektronskih zdravstvenih knjižica. Početkom 2015. godine Zavod je otpočeo projekat uvođenja elektronskih zdravstvenih knjižica.

Navedeni projekti i aktivnosti rezultirali su pozitivnim efektima kao što su:

- povećanje poreznih prihoda za 7.988.327,00 KM,

-  smanjenje potrošnje na lijekove bez smanjivanja prava za 2.382.397 KM ili 16,2%,

-  smanjenje korištenja bolovanja za 261.795 KM ili 17,2 %,

-  zaustavljeno osipanje kadra u porodičnoj medicini.

Kolegice i kolege radnici Zavoda, predstavnici medija, bio je ovo samo presjek projektnih aktivnosti Zavoda koji ukazuje gdje smo danas, što radimo, koji su nam ciljevi. Iz ovog pregleda treba proizići i slika naše budućnosti, slika Zavoda koji je u korak s vremenom, u korak s promjenama i u korak s potrebama naših osiguranika i društvene zajednice u cjelini.

Da bi to i postigli paralelno s provođenjem projekta, a zbog poboljšanja svakodnevnih  poslovnih i projektnih  aktivnosti Zavod je radio na ustroju projektno-matrične organizacije. Više je ciljeva a jedan od njih je optimizirano korištenje resursa Zavoda u realizaciji projekata.

Navedene aktivnosti prate i poslovi na uvođenju softvera z zavodu. Zavod je razvio osam softverskih rješenja a među njima su i WEB stranica i Intranet portal Zavoda, Software za robno i materijalno poslovanje, Software za upravljanje dokumentima (Office), te  Software za praćenje evidencije prisutnosti na radu (Jantar).

Zavod zdravstvenog osiguranja, paralelno s ostalim poslovima na kojima radi, provodi godišnji i polugodišnji menadžment Zavoda.

Riječ je o aktivnosti koja se održava periodično, odnosno dva puta godišnje (polugodišnji i godišnji menadžment). Cilj menadžmenta je dubinski analizirati sve poslove Zavoda, predložiti mjere za poboljšanje istih, analizirati zacrtane planove i ciljeve te stepen realizacije kako bi mogli blagovremeno utjecati na eventualne poteškoće i kašnjenja u realizaciji, a sve u cilju boljeg i kvalitetnijeg izvršavanja poslova i većeg zadovoljstva osiguranika.

Zavod se počeo sistemski baviti planiranjem i provođenjem edukacija s ciljem:  stjecanja novih znanja i vještina neophodnih za kvalitetnije obavljanje povjerenih im poslova i zadataka; jačanje kompetencija zaposlenika; kontinuirana nadogradnja postojećih znanja i vještina zaposlenika; poboljšanje poslovnih aktivnosti; unaprjeđenje poslovanja u cijelosti te planirani razvoj organizacije.

Na kraju, zaključno.

Aktivnosti i planove koje sam samo naznačio čine strategiju našeg djelovanja. Da bi ih proveli moramo biti odlučni, angažirani i predani. To od nas očekuje javnost, očekuju i naši osiguranici. Naši ciljevi su sveti jer se radi o ljudima, o sudbinama ljudi i njihovom zdravlju. Kao što sam istaknuo potreban je timski pristup radu, nesebična razmjena informacija i znanja i empatija jednih prema drugima. Od nas se očekuje da pravodobno informišemo osiguranike i javnost o onome što poduzimamo i kako radimo. Nikada ne smjemo zaboraviti da smo mi javna ustanova i podložna potrebama i interesima javnosti.

A kada sam kod javnosti želim danas jasno i glasno istaknuti da mogu imati povjerenje u Zavod. U Zavodu se danas provode aktivnosti i promjene koje moraju rezultirati optimalnom zdravstvenom zaštitom danas i najboljoj zdravstvenoj zaštiti sutra.

Zbog toga smo mi jučer započeli strateške promjene. One su zbog potreba svih nas i naših osiguranika.

Koristim ovu priliku zahvaliti svima koji redovno izmiruju obaveze prema ZZO-u HNK, jer svojim savjesnim i zakonskim poslovanjem čine zdravstveni sistem u našem Kantonu stabilnijim. Također, pozivam sve obveznike uplate doprinosa koji imaju dugovanje prema ZZO-u da izmire svoje obaveze.

Mi smo uvjereni da ove ciljeve podupiru i svi nivoi vlasti koje utječu na okvir zdravstvenog osiguranja. Zbog toga želim zahvaliti našoj Vladi HNK na svekolikoj potpori kao i našem Upravnom vijeću koje je dalo puni doprinos svojom potporom našim planovima i omogućilo nam RAZVOJ KROZ PROMJENE.

Natrag na arhivu novosti i obavijesti
  • Pitanja osiguranika i odgovori
  • Korisni savjeti
 

Video Spotovi

Promotivnim video objašnjenjima saznajte više o svom zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda.