Samostalni stručni suradnik za analizu i obračun u primarnoj zdravstvenoj zaštiti, Helena Ćorić Lasić: Zadovoljstvo osiguranika kvalitetom usluga povećalo se za 32 posto

Samostalni stručni suradnik za analizu i obračun u primarnoj zdravstvenoj zaštiti, Helena Ćorić Lasić: Zadovoljstvo osiguranika kvalitetom usluga povećalo se za 32 posto

16.11.2022. 15:14h

Već četiri godine zaredom Zavod zdravstvenog osiguranja HNŽ/K dodjeljuje priznanje najboljem liječniku i najboljem timu obiteljske/porodične medicine u spomenutoj županiji/kantonu. 
Prvo priznanje za najboljeg liječnika obiteljske/porodične medicine za 2018./2019. godinu otišlo je u ruke Marnele Palamete, dr. med., spec. obiteljske medicine i članica njezinog tima medicinskih sestara Branke Rosić i Kristine Antunović iz Doma zdravlja Mostar. Godinu dana kasnije, titulu najboljeg liječnika obiteljske/porodične medicine dobila je prim. mr.sci, Melida Hasanagić, dr.med., specijalist obiteljske/porodične medicine i članice njezinog tima medicinske sestre Šahzija Slipičević i Amra Đulić iz Doma zdravlja Stari Grad Mostar. Za najboljeg liječnika i najbolji tim obiteljske/porodične medicine za 2020./2021. godinu proglašena je dr. Drina Elizabeth Škoda, specijalist obiteljske/porodične medicine i članice njezinog tima medicinske sestre Olgica Vego i Božana Buljubašić iz Doma zdravlja Čapljina. 
Prim. dr. med. Edita Sopta, specijalist obiteljske/porodične medicine i članice njezinog tima medicinske sestre Branka Tomić i Branka Zelenika iz Doma zdravlja Mostar proglašene su najboljim liječnikom i najbolji timom obiteljske/porodične medicine ove godine. Koliko priznanja doprinose jačanju primarne zdravstvene zaštite, koji su kriteriji izbora te barijere koje prate spomenuti proces, teme su o kojima u intervjuu govori Samostalni stručni suradnik za analizu i obračun u primarnoj zdravstvenoj zaštiti, Helena Ćorić Lasić. 

Možemo li precizno reći u kojoj mjeri spomenuta aktivnost doprinosi jačanju primarne zdravstvene zaštite s posebnim naglaskom na razvoj obiteljske/porodične medicine?
- Strateško opredjeljenje i jedno od temeljnih zadaća Zavoda je razvoj primarne zdravstvene zaštite s posebnim naglaskom na razvoj obiteljske medicine. Već nekoliko godina Zavod planira nagradna sredstva u okviru obiteljske medicine, za jačanje primarne zdravstvene zaštite, a „Izbor najboljeg liječnika i tima obiteljske medicine u HNŽ/K“ jedna je od aktivnosti koja se provodi u sustavu nagradnog plaćanja i zasigurno ima pozitivne učinke koje vidimo u stalnom porastu zadovoljstva osiguranika pruženom uslugom. Naime, zadovoljstvo osiguranika kvalitetom usluge u odnosu na 2014. godinu povećalo se za 32%. 
Da li su stvoreni uvjeti za bolji i učinkovitiji rad liječnicima obiteljske medicine? 
-Kontinuiranim razvojem sustava nagrađivanja stvorili smo uvjete za bolji i učinkovitiji rad liječnicima obiteljske medicine jer primarna zdravstvena zaštita treba da bude osposobljena kadrovski i materijalno kako bi mogla u potpunosti ostvariti svoje mjesto i ulogu, a pozicioniranjem obiteljskog liječnika na centralno mjesto zdravstvenog sustava porastao je i broj traženih specijalizacija za obiteljsku medicine od strane domova zdravlja, ali i veći interes samih liječnika. Samo u ovoj godini, u mjesecu ožujku četiri liječnika u našoj županiji započeli su specijalizaciju iz područja obiteljske medicine, a dva s istom kreću u studenom. Ovo su većinom liječnici koji su već par godina u sustavu nagradnog plaćanja, tj. liječnici sa PAT edukacijom.
Koji su kriteriji na osnovu koji se bira najbolji liječnik i najbolji tim obiteljske/porodične medicine u HNŽ/K? 
- Kroz dodatna plaćanja cilj Zavoda je stimulirati i nagraditi kvalitetu usluge pružene osiguranicima, posvećenost obiteljskih liječnika praćenju faktora rizika kod svakog osiguranika, posvećenost u propisivanju terapije i njezina utjecaja na zdravlje osiguranika, kao i pravilno vođenje bolovanja u cilju zaštite osiguranika, poslodavaca i Zavoda. Kriteriji po kome je izvršen izbor su ostvareni rezultati rada sukladno pokazateljima kvalitete (QI) i ključnim pokazateljima izvedbe (KPI). 

Koji su pokazatelji kvalitete (QI) i ključni pokazatelji izvedbe (KPI) praćeni?
- Pokazatelji kvalitete koji su praćeni jesu pacijenti sa upisanim vrijednostima tlaka, težinom i visinom, upisanom vrijednosti glikemije u krvi i pušačkim statusom. U okviru pokazatelja kvalitete pratili smo i broj ostvarenih kućnih posjeta, uzimanje materijala za laboratorijske nalaze u ordinaciji i broj malih zahvata, a sve kako bi osigurali što veći broj pruženih usluga u sklopu primarne zdravstvene zaštite.  Ključni  pokazatelji izvedbe koje smo izdvojili za praćenje rada liječnika jesu limit potrošnje za recepte po liječniku i propisivača stopa bolovanja. U  ovoj godini unaprijedili smo sustav uvodeći još dva parametra i to: smeđa vrećica i akreditacija i certifikacija od strane AKAZ-a. Tim koji ostvari najbolje rezultate po svim navedenim kriterijima dobiva titulu najboljeg tima, a liječnik koji je nositelj tima titulu najboljeg liječnika za tekuću godinu. 

Kroz godine iza nas, točnije proces izbora, jesu li detektiran prostor za daljnje unaprjeđenje cjelokupnog modela nagrađivanja?  
- U narednom razdoblju, potrebno je raditi na unaprjeđenju cjelokupnog modela. Naime, potrebno je raditi na praćenju ishoda parametara, pa će u tom kontekstu primjerice za upisani status pušača biti vrednovani samo oni liječnici koji su svojom savjetodavnom ulogom utjecali na promjenu statusa „pušač“ u „nepušač“. Na sličan način, uvezat ćemo sve zadane parametre sa ishodima te dobiti još kvalitetnije podatke koji će biti temelj za Izbor najboljeg liječnika i tima obiteljske medicine. 
Je li ova nagrada dovoljan motiv liječnicima koji su već birani, ili oni više nisu u kategoriji za izbor?
-  Svaki liječnik koji je u sustavu nagradnog plaćanja, prema parametrima koje pratimo, ima mogućnost izbora za tekuću godinu, neovisno od toga je li već bio izabran kao najbolji liječnik u ranijem razdoblju. 
 

Natrag na arhivu novosti i obavijesti
  • Pitanja osiguranika i odgovori
  • Korisni savjeti
 

Video Spotovi

Promotivnim video objašnjenjima saznajte više o svom zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda.