PSIHOSOCIJALNA PODRŠKA

PSIHOSOCIJALNA PODRŠKA

19.03.2020. 12:21h

Zbog pojačanog straha javnosti i rastućeg broja oboljelih, psihosocijalna podrška postaje važan aspekt odgovora na ovu situaciju kako bi se javnost osvijestila o čestim reakcijama koje mogu imati i kako bi se spriječile glasine te pružila podrška oboljelima i olakšao njihov povratak u zajednicu.
Iznimno je važno pružiti podršku osobama koje su trenutno u izolaciji i to kroz pružanje informacije o učinkovitim načinima nošenja sa stresom koji im u toj situaciji mogu pomoći.
Telefonska linija Doma zdravlja Mostar za pružanje psihosocijalne podrške osobama u samoizolaciji ili karanteni biti će otvorena 24 sata dnevno. Broj telefona je :

063 683 452 

Kratka uputstva za osobe koje se nalaze u izolaciji: 

- Obratite pažnju na jasnu dnevnu rutinu. Nužno je napraviti strukturiran dan, odredite kada ustajete iz kreveta, kada doručkujete, pijete kavu, kada slušate vijesti, pravite ručak, čitate itd.

- Onima koji imaju djecu predlaže se da djeci obezbijede isto tako dnevnu rutinu. Nastava na daljinu je iznimno bitna i trudite se da djeca ispunjavaju svoje obaveze što će im dati osjećaj normalizacije situacije. Djeci kažite što se događa na njima prikladan način. Roditelji bi trebali ostati mirni, smijati se s njima i otvoreno razgovarati.

- Ostanite povezani i održavajte svoje društvene mreže. Čak i u situacijama izolacije, pokušajte što više zadržati svoju ličnu svakodnevnu rutinu. Ako su zdravstvene vlasti preporučile ograničavanje vašeg fizičkog socijalnog kontakta kako bi spriječile epidemiju, možete ostati povezani putem e-maila, društvenih medija, video konferencije i telefona. Važno se okrenuti i starijim ljudima, možemo ih telefonski kontaktirati, reći im da mislimo na njih i da nam znače.

- U vrijeme stresa obratite pozornost na vlastite potrebe i osjećaje. Bavite se zdravim aktivnostima u kojima uživate i osjećate se opušteno. Redovno vježbajte, održavajte redovnu rutinu spavanja i jedite zdravu hranu. Razmišljajte na mudar i razuman način. Javnozdravstvene agencije i stručnjaci u svim zemljama rade na epidemiji kako bi se osigurala dostupnost najbolje brige onima koji su zaraženi. Nužno je skretati pažnju i ne pričati samo o koronavirusu. Ako osjetite da ste se previše usmjerili na svoje tjelesne senzacije, uzmite dva sata i bavite se nečim drugim, presadite biljke, kuhajte, pospremajte i pri tome obratite pažnju kako se osjećate.

- Skoro konstantan protok vijesti o epidemiji može uzrokovati da se ljudi osjećaju tjeskobno ili tužno. Predlažemo da vijesti konzumirate dva puta dnevno i to uvesti kao pravilo. Primjerice, vijesti možete konzumirati u vrijeme kad se javnosti obraćaju Krizni štabovi i još jednom uvečer.

Natrag na arhivu novosti i obavijesti
  • Pitanja osiguranika i odgovori
  • Korisni savjeti
 

Video Spotovi

Promotivnim video objašnjenjima saznajte više o svom zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda.